Někteří lidé možná neví, že princip turbodmychadla vznikl ne pro automobilový průmysl, ale v odvětví letectví. Tehdy bylo důležité vyvinout konstrukční prvek, který využívá leteckého paliva v oblastech nízkého tlaku vzduchu, tedy typicky tam, kudy probíhají letové trasy civilních dopravních letadel. Turbodmychadlo se ovšem ujalo při výrobě automobilů, a to jak u zážehových, tak zejména u vznětových motorů.
Pro vznětové neboli dieselové čili naftové motory představuje turbodmychadlo skutečnou výzvu pro reálný automobilový provoz. S tímto zařízením je totiž vaše auto velmi živé, rychlé a obratné, a nejedná se o žádnou převratnou novinku jednadvacátého století, nýbrž technickou vymoženost, která byla v osobních automobilech instalována již na počátku devadesátých let století minulého. Funkci turbodmychadla dobře rozpoznali například majitelé vozidel s dieselovým pohonem od výrobce Fiat, a sice pokud měli možnost porovnat jízdu Fiatu Tempra a Fiatu Tipo.
Fiat Tipo byl vybaven tímto prvkem a jízda s ním byla skutečným požitkem zejména ve vyšších rychlostech na dálnici. Vůz ochotně předjížděl pomaleji jedoucí auta i v některých méně strmých stoupáních, bezpečně se zařazoval do jízdního pruhu a nebyl pro něj problém ani s jízdou při nízkých otáčkách motoru. Naproti tomu Tempra, sice robustnější a luxusnější dopravní prostředek, turbodmychadlo neměla a byla ve srovnání se svým konkurentem neobratná a těžkopádná.
Máte-li ve svém voze, nebo teprve budete-li mít, tuto konstrukční vymoženost 03l253016t, uvědomte si, že každá součást vozidla je potenciálně poruchová, a je třeba mít kontakt na prodejce, který pro vás náhradní díly obstará. Prodej náhradních dílů se může týkat i vozidel staršího data výroby, ii když pravděpodobně Fiat Tipo či Fiat Tempra už se řadí spíše mezi mladší veterány.